FANDOM

Esztergomi székhelyű, egyházi fenntartású felsőoktatási intézmény. Esztergomban és Vácon tart képzéseket.

  • Székhelye: Esztergom Szent István tér 10.
  • Rektor: Dr. Székely János püspök
  • Intézményi azonosító: FI23234

TörténeteSzerkesztés

A szemináriumot Oláh Miklós esztergomi érsek alapította Nagyszombaton. 1568-ban, Oláh Miklós halála után a Szeminárium súlyos anyagi gondokkal találta magát szembe. Utolsó adat a Szemináriumról 1574-ből van, 1588-ban a bécsi nuncius jelentése szerint már egész Magyarországon nincs szeminárium. 1590-ben Cherődy Márk szentgyörgymezei prépost indította újra a Szemináriumot 12 növendékkel.

A Szeminárium második alapítója Pázmány Péter, aki a Szeminárium korábbi épületét idős papok otthonává alakította és a Felső utcában egy nagyobb épületet rendezett be a papnövendékek számára, amelyet Szent Istvánról nevezett el.

Mária Terézia és II. József alatt a Szeminárium majdnem megszűnt. 1773-ban feloszlatták a jezsuitákat, így az intézmény vezetése világi papok kezébe került, ami a mai napig így van. 1850-ben a Szeminárium Nagyszombatból Esztergomba került, a vízivárosi ferences kolostorba. A Nagyszemináriumba 1865-ben költözött be. Miután ezt az épületet az 1950-es évektől katonai célokra használták, a papnevelő intézet a Szatmári Irgalmas Nővérek ízivárosi zárdájába kényszerült költözni, ahol 1992-ig működött. Ekkor került a Volán Szálló épületébe.

Képzések (2008-2009-es tanév szerint)Szerkesztés

Egységes, osztatlan képzés (osztatlan)Szerkesztés

  • Teológia (Esztergom)
  • teológia-lelkész/lelkipásztor szakirány (Esztergom)
  • teológus, lelkész (Esztergom)

Egyetemi képzésSzerkesztés

  • Teológia (Esztergom, Vác)

Főiskolai képzésSzerkesztés

  • Hittanár (Esztergom, Vác)
  • Teológia (Esztergom, Vác)

ForrásokSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki