FANDOM

200020012002200320042005200620072008200920102011201220132014

Események ebben az évbenSzerkesztés

Árpádházi Szent Erzsébet emlékév.

  • A Tabán híd neve Szent Erzsébet hídra változik, a Béke híd neve Szent Miklós hídra változik.
  • Január 16 - Fémtolvajok ellopják Babits Mihály szobrát.
  • Március - A Miklósffy-kápolna restaurálása Hernádi Zsolt támogatásával
  • Május 4 - Fábry Sándor vezetésével jótékonysági aukciót rendeznek a Babits szobor újraöntéséért. Az árverésen 1,6 millió forintot sikerül összegyűjteni.
  • Június 8 - Bejelentik, hogy valószínű Botticelli festette Vitéz János dolgozószobájában a Mértékletességet ábrázoló freskót, melyről korábban azt hitték, hogy a firenzei Albert mester alkotása.
  • Június 21–23 - 9. Fesztergom
  • Június 23 - A Helischer József Városi Könyvtár elhagyja a Táncsics utcai épületét, aminek helyén később elkezdik építeni a Mária Valéria Hotelt.
  • Június 28 - Kertvárosban átadják a tizennégyezer négyzetméteres telken 1,5 milliárd forintból felépült megyei pszichiátriai otthont.
  • Június - Renoválják a Féja Géza Közösségi ház épületét
  • Július 7 - 150 fős tüntetés a Suzuki előtt a 11 órás műszak bevezetése ellen.
  • Július 19-22 - II. MÖM-tábor a Prímás-szigeti sportcsarnok környékén
  • Kőrforgalom kiépítése a Suzuki úton, út építése az ipari parkon keresztül a Mátyás király utca irányába
  • Augusztus 9 - Tüntetés a Lőrinc utca egyirányúsítása ellen.
  • Szeptember 10 - Az István Gimnázium megkezdi a tanévet a Hell József Károly Műszaki Szakközépiskola volt épületében.
  • Szeptember 29 - Szimpátiatüntetés Sitku Pál, a Szent István Gimnázium igazgatója mellett.
  • Október 18 - Nyit a Plus áruház a kertvárosi körforgalomnál.
  • Október 23 - Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója Díszpolgári címet kap.
  • November 20 - Átadják a felújított dzsámit a Vízivárosban.
  • December 7 - Átadják a Hősök terei mentőállomást.
  • December 21 - A Schengeni egyezmény értelmében megszűnik a határellenőrzés Esztergom és Párkány között. A város tűzijátékkal, rendezvénysorozatokkal, koncerttel ünnepelt.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki